Поняття про
метод. Використання вікон повідомлень.
Цілі:
ü навчальна: ознайомити учнів поняттям "метод" та навчитись його використовувати у програмах;
навчитись створювати та використовувати
вікна повідомлень у програмах.
ü розвивальна: сприяти
розвитку логічного мислення, пам’яті, уваги, спостережливості;
ü виховна:
виховувати інформаційну культуру;
Тип
уроку:
урок засвоєння
нових знань.
Хід
уроку
І. Організаційний етап
·
привітання
·
перевірка присутніх
·
перевірка готовності
учнів до уроку
ІІ. Актуалізація опорних знань
·
Як змінювати значення
їх властивостей?
·
Як скласти програму, яка обробляє натискання кнопок?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
IV. Вивчення нового матеріалу
Крім
процедур, які складає програміст для опрацювання подій, що відбуваються у
зв’язку з діями користувача, у
середовищі програмування Lazarus міститься велика кількість вбудованих процедур
і функцій. Деякі з вбудованих процедур є методами об’єктів, за допомогою яких
можна виконувати дії з об’єктами. Для різних об’єктів передбачені різні методи,
їх кількість і призначення залежать від конкретного об’єкта.
Метод — це фрагмент
програмного коду, який вбудований в об’єкт та передбачає виконання деяких дій з
ним.
Метод
має ім’я й уже містить набір команд, які виконуються, якщо викликати метод для
об’єкта. Запис команди для виклику методу складається з імені об’єкта та імені
методу, що розділені крапкою:
Ім'я об'єкта.Ім'я
методу;
Ім’я методу, як і ім’я властивості, можна ввести з
клавіатури або обрати зі списку, який відкривається, якщо в коді програми
записати ім’я об’єкта і крапку. У такому списку відображені саме ті методи, які
можна викликати для обраного об’єкта.
Якщо програма містить кілька форм, то за
замовчуванням відображується лише головна форма. Для відображення інших форм
проекту використовують метод Show або ShowModal, наприклад:
Form2.ShowModal;
Відмінність
цих методів полягає в тому, що перший викликають для відображення форми у
звичайному режимі, а другий — у так званому модальному режимі: після
відображення вказаної форми всі інші форми стануть недоступними; щоб перейти до
іншої форми, необхідно закрити поточну форму.
Для
об’єкта форма найчастіше використовують такі методи:
·
Show —
відбразити форму в звичайному режимі;
·
ShowModal —
відобразити форму в модальному режимі;
·
Hide — зробити
форму невидимою (приховати її);
·
Close —
закрити форму.
Деякі методи можна викликати для різних об’єктів, а
інші — лише для об’єктів певного типу. Наприклад, методи Show і Hide можна
викликати для форми, напису, кнопки та інших об’єктів, а метод Close — лише
для форми.
Якщо у проекті використовують декілька екранних
форм, то у програмному коді слід задати команду uses, за допомогою якої
підключаються програмні модулі інших форм. Після команди uses подають список
імен файлів екранних форм, які будуть підключені. Наприклад, якщо буде використана
форма, збережена у файлі Unit2, то у програмному коді вказують:
uses Unit2;
Виклик
методів для таких «зовнішніх» програм буде виглядати так:
Ім'я файла.Ім'я об'єкта.Ім'я методу;
Для
виведення даних в окремому вікні в середовищі програмування Lazarus
можна скористатись також командою виклику вікна MessageDlg, яка має таку
структуру:
MessageDlg(повідомлення, тип_вікна_повідомлення,
[список_кнопок], довідка); де
·
повідомлення — текст, який буде
відображено у вікні повідомлення;
·
тип_вікна_повідомлення — визначає
зовнішній вигляд вікна;
·
список_кнопок — список даних, поданих
через кому, які визначають тип кнопки (не обов’язковий параметр);
·
довідка —
номер вікна довідкової системи, яке буде виведено на екран, якщо натиснути
клавішу F1. Якщо значення цього параметра дорівнює нулю, то використання
довідки не передбачено. Використовують такі типи вікна повідомлення:
mtlnformation (інформаційне), mtWarning (попереджувальне), mtError
(повідомлення про помилку), mtConfirmation (запит на підтвердження), mtCustom
(звичайне).
На вікнах повідомлень можуть бути розміщені кнопки,
імена яких подають списком.
V. Фізкультхвилинка. Інструктаж з ТБ
VI. Засвоєння нових знань, формування
вмінь
Практичні
завдання.
Вправа3, вправа 4 стор. 125, 127.
VIІ. Підсумки уроку
Рефлексія
Ø мені
було незрозуміло…;
Ø у
мене виникли такі запитання…;
Ø я
не впорався з такими завданням…;
Ø мені
сподобалось і я буду використовувати…
Підручник
§ 18 п. 4-5 ст. 124-129
ІХ. Оцінювання роботи учнів
Немає коментарів:
Дописати коментар